اتحادیه عرب وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی را محکوم کرد  
کد خبر: 3844509
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

اتحادیه عرب وضعیت حقوق بشر در فلسطین اشغالی را محکوم کرد  

گروه بین‌الملل ــ اتحادیه کشورهای عربی ضمن محکوم کردن وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین، آن را تهدیدی برای امنیت و آرامش منطقه دانست.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «خبرگزاری بحرین»، علی السماک، نماینده اتحادیه عرب در سازمان ملل متحد، در جلسه شورای حقوق بشر در ژنو تأکید کرد: همه اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله ادامه جنگ، تجاوز به همه اصول و ارزش‌های انسانی، نقض حقوق فلسطینیان و تخریب زیرساخت‌های حیاتی آنان، ادامه سیاست‌های استعماری رژیم صهیونیستی در شهرک‌سازی و آواره‌ کردن شهروندان فلسطینی و همچنین مصادره دارایی‌ها و مزارع آنان و تخریب منازل و نیز تحمیل اشغالگری بر اراضی فلسطین، بر اساس قوانین بین‌المللی جنایت جنگی است.
 
وی افزود: اهمیت ندادن رژیم صهیونیستی به خواست کشورهای جهان به حدی رسیده است که دیگر نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، بلکه این رژیم استعمارگر باید شدیدا‌‌ً محکوم و مجازات‌های سختی بر آن اعمال شود.
 
السماک همچنین به وعده انتخاباتی نتانیاهو برای الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری به اراضی اشغالی اشاره کرد و گفت: این اقدامات بر اساس سیاست‌های استعمارگرانه رژیم صهیونیستی در راستای بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین خود، محرومیت آنها از منابع آبی، جلوگیری از کمک به فلسطینیان و تجاوز و تخریب زمین‌ها و دارایی‌های آنها انجام می‌شود.
 
دبیرخانه اتحادیه عرب نیز در همین رابطه از همه کشورها، شرکت‌ها و افراد خواست تا هرگونه تعامل مستقیم و غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی و شهرک‌های آن را که برخلاف قوانین بین‌المللی ساخته شده متوقف کنند.
 
این دبیرخانه همچنین از کمیساریای عالی حقوق بشر و کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست کرد تا یک بانک اطلاعاتی ویژه از شرکت‌هایی که در شهرک‌های صهیونیست‌نشین فعالیت می‌کنند منتشر سازند، چرا که این اقدام مهمترین بخش وظایف کشورها در احترام به قوانین بین‌المللی است.
 
انتهای پیام
captcha